top of page

„Pictorul ne dă de înţeles că registrul comunicării sale este amplu, că substanţa celor ce are a ne transmite este cvasi-inepuizabilă și, ca atare, nu poate să încapă „într-un singur vas”, cu care, metaforic vorbind, mijloacele sale de expresie se identifică.”

Cristian-Robert Velescu

Irodiada dansând în fața lui Irod Tetrarhul

Tuareg

Fetele din orasul meu

Marii îndrăgostiți

Noaptea mea

Satyricon

Întoarcerea lui Odiseus

Regii

Călătoria

Tortura

Insula

Iubita mea Frine

Mănușa

Baia Klitemnestrei

Eclipse

În vizită la curtezane

La Biennale Arsenale

Desene

Banchetul

Amazoanele

După-amiezele unui faun

Ceramică mică

Cuști

Obiecte

„Orice tablou de Gheorghe I. Anghel este un autentic work în progress. Așa se face că, aflat în faţa tablourilor, privitorul are uneori sentimentul întrucâtva inconfortabil că ansamblul operei se identifică unei făpturi bicefale ale cărei capete neliniștite par a se afla veșnic într-o confruntare pentru supremaţie. În fapt, lucrurile sunt mult mai simple și totodată mai „blânde”. Scrutând suprafeţele tablourilor, același privitor realizează că, și după ce au fost acoperite cu culoare, iar aceasta a apucat deja „să se usuce”, pânzele sunt stăpânite de-o anume proteicitate, care e numai „a lor”. Ele par apte a-și modifica – retrospectiv – informaţia vizuală, oarecum independent de voinţa artistului.”

Cristian-Robert Velescu

 © 2020 Gheorghe I. Anghel. Toate drepturile rezervate.

bottom of page