Gheorghe Anghel
„Pictorul ne dă de înţeles că registrul comunicării sale este amplu, că substanţa celor ce are a ne transmite este cvasi-inepuizabilă și, ca atare, nu poate să încapă „într-un singur vas”, cu care, metaforic vorbind, mijloacele sale de expresie se identifică.”
Cristian-Robert Velescu
Irodiada dansând în fața lui Irod Tetrarhul
Tuareg
Fetele din orasul meu
Marii îndrăgostiți
Noaptea mea
Satyricon
Întoarcerea lui Odiseus
Regii
Călătoria
Tortura
Insula
Iubita mea Frine
Mănușa
Baia Klitemnestrei
Eclipse
În vizită la curtezane
La Biennale Arsenale
Desene
Banchetul
Amazoanele
După-amiezele unui faun
Ceramică mică
Cuști
Obiecte
„Orice tablou de Gheorghe I. Anghel este un autentic work în progress. Așa se face că, aflat în faţa tablourilor, privitorul are uneori sentimentul întrucâtva inconfortabil că ansamblul operei se identifică unei făpturi bicefale ale cărei capete neliniștite par a se afla veșnic într-o confruntare pentru supremaţie. În fapt, lucrurile sunt mult mai simple și totodată mai „blânde”. Scrutând suprafeţele tablourilor, același privitor realizează că, și după ce au fost acoperite cu culoare, iar aceasta a apucat deja „să se usuce”, pânzele sunt stăpânite de-o anume proteicitate, care e numai „a lor”. Ele par apte a-și modifica – retrospectiv – informaţia vizuală, oarecum independent de voinţa artistului.”
Cristian-Robert Velescu